unde se vorbește de experința unui spiriduș călător din secolul xx1

pe jumătate beat, pe jumătate temător 

ajuns de nicăieri în vizită la Mânăstirea ‘’Cocoșelul din deal de Dobrogea” *

taman de Sărbătoarea Sânzienelor.

.

Pipa mea borțoasă

pușca și cureaua

fumegând de rune

încă mai tresare

azi ca și poimâine

dârdâind ca râia

de cuminecătură

zaC(H)E-KA * lămâia.

pacea lumii stoarsă

s-o privească poate

un nebun se cere

gata să se-nece

valurile-n voie

conștiința-n farsă

doar un ștreang o ține

munte după munte

firul ei de aur

agățat de turlă

libertatea plânge

împletind cu grijă

clopote-balaur

gâtu-i sub bomfaier

trup pe năsălie

strâns cu sârma legii

urlă, urlă, urlă

nimenea n-aude

iar cocoșul verde

prinde-n pene aer

Aer, Aer, Aer

peste noapte crește

cu voinici o mie

toți grupați în cete

sfânta pomenire

sună ca-n Rusia.

.

Fum de stearpă fală

târla omenirii

toată e fudulă

mana mântuirii

adiind cu jele

m-a lovit cu sete

chiar la ei în poartă

mai exact în …(surlă),

cum pe stâlp se scrie

tot așa și-n carte,

unde zace un popă

zac în jur o mie

fețele-s voioase

mușchii cu iubire

obosiți de sală

plini de-nțelepciune

darul moleșirii

beți de îmbuibare

dăruiți de mamă

vasul îl răstoarnă

ochi de blenoragie

pacea stă pe gânduri

și la ei privește

cochetând prin garduri

Îndurarea Milei

o alintă apa

și o ‘nvelește vântul

faC(H)E-KA visarea

iute ca mareea

vinu-n shop să verse

prost și acru trece-

-n alba mânăstire

printr-un dop de Cola

duduind ca trenu’

capu’-mi se-nvârte

sare acu’-n lături

pe-un platan de pick-up

debandada-i gata

iată cum mă prinde

dănțuind vuiește

toată turla-mi arde:

‘’говорить по-русски’’

Radio Moscova:

….aici ”Mătrăguna”!

.

.

Cine-o râde și-o zâmbi

că’s lovit de boală

s-o mânânce coaptă

începând din turlă

cu puroi și usturoi

și cu tot cu oi,

cu viței și cu negustori mincinoși,

cu securiști și popi,

mai mari sau mai mici

mai vechi și mai noi.

.

.

*  Mânăstirea‘’Cocoș’’ județul Tulcea:

–  monastire-ntr-un picior ghici CHEKA ce-i? –

urâtă și stearpă și cu tâțoancele ei de preacurvie dând pe afară

precum se arătau odată și acum

epoleții aurii pe albastrul încătușat al țării

ca strugurii lehămeți atârnând de boala pământului

prin sărătura arsă a minciunii

și a  misiunii evanghelisto-securisto- colective.

* CHEKAhttps://en.wikipedia.org/wiki/Cheka

.

din ”Elegii de la capătul lumii”

.


Share the joy
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

One thought on “‘’Simonie ’’ sau din elegiile de nespus de la Geaferca (01)

  1. ” Când Iisus a profeţit dărâmarea Ierusalimului ucenicii au rămas nedumeriţi, dar s-au dumerit când au intrat în Templul lui Solomon.
    Era târg de vite, tabere de zarafie, colivii de porumbei, măcelarie, fum de jertfe şi toată gălăgia acestora.
    La această situaţie a Templului, în cea mai mare contarzicere cu rostul său, până şi răbdarea lui Dumnezeu ajunsese pe isprăvite.
    Sufletul cel mai blând de pe lume s-a umplut de o sfântă mânie.
    A facut pe loc un bici din capete de ştreanguri şi, un singur Om, i-a dat pe toţi negustorii afară, cu vite cu tot, a răsturnat toate mesele şi a încurcat toţi banii zarafilor.
    Nimeni nu s-a putut împotrivi.
    Poate nici prin gând nu le-a trecut să se împotrivească.
    Dar nu se ştie dacă Iisus, personal, va fi pus mâna pe cineva, dacă va fi dat vreodată cu biciul, dacă va fi răsturnat o tarabă a mamonei, sau toate acestea şi le-au făcut singuri, într-o învălmăşeală de conştiinţe vinovate, biciuite de istov de sfinţenia lui Iisus, care-i ardea de data aceasta, cu urgie divină.
    Fapt e că nu aceştia erau cei mai mari păcătoşi din Ierusalim.
    Marii vinovaţi erau autorii morali ai situaţiei, căpeteniile Templului.
    Înfrunatrea Mântuitorului lor le suna.
    Oficialitatea religioasă a Templului făcuse din el o peşteră de tâlhării în contul lui Dumnezeu.
    Această situaţie Îl îndreptăţeşte pe Revoluţionar să ocupe Templul cu forţa. ( Singura ocupare cu forţa: nevinovată)” ( Arsenie Boca, ” Cuvinte Vii „)

Comments are closed.